Expedia på godt og vondt

Tenkte at det var på tide å ta opp reise tips igjen. Denne gangen tenkte jeg på Expedia, en side og app jeg har brukt noen år nå. Når jeg reiste til Paris så bestilte jeg på Expedia, noe som gikk ganske fint mener jeg å huske. På appen sto det om turen som for eks det er på tide å sjekke inn på fly. Den sa i fra om hotell og flyet tilbake også. Så sånn sett ganske greit å ha en oversikt der. Det er ikke den eneste gangen jeg bestilte der, jeg dro til London igjennom den siden også. Første turen ente vi på et hotell som ikke var noe særlig. Første gang jeg har sovet et stedet det er skrått gulv og da mener jeg ikke bare litt men så mye at det ene bordet var så skrått at jeg ikke helt skjønte hvordan i al verden man skulle ha noe på det uten at det datt av. Badet var heller ikke noe spesielt og det var trange trapper opp (ikke så uvanlig i London) men selvsagt havner vi ganske langt opp og uten heis. Jeg fikk nesten ikke med meg kofferten opp fordi det rett å slett var så trangt. Jo høyere jo trangere. Det eneste positive med det hotellet var beliggenheten og det var det vi så på når vi bestilte. Men på siden sto det gode tilbakemeldinger, noe som ikke stemte helt. Vi sjekket tripadvisor senere og fant ut at det var så mye dårlige tilbakemeldinger. I tillegg måtte vi ringe og høre osen det var med han som skulle plukke oss opp, om når han kom osv. Det fikk vi ikke noe info om, noe som var veldig rart. Han som kjørte oss til hotellet surret rundt i flere timer og fant ikke frem. Dette kalte de hurtig transport. Så styr unna hurtigtransport det er ofte tull med det.

Andre turen til London så prøvde vi hurtig transport igjen. Vi betalte litt ekstra for å ta et tidligere fly så vi skulle få mer ut av dagen siden vi ikke skulle være der så lenge denne gangen. For det første havnet ikke vi ved siden av hverandre på fly, det var bare flaks at det var ledig ved siden av meg eller noe sånt så han kunne sette seg der. Når vi kom på flyplassen så viste vi allerede hvordan denne transporten funker og tenkte at vi sikkert bare var uheldig med sjåføren sist. Så vi gikk rundt og så etter en som skulle holde en lapp med navnet vårt. Siden det var sånn det var sist og da fikk vi ikke info om det. Så det måtte vi finne ut selv. Denne gangen viste vi hvordan det var og lette etter navn. Folk kom og gikk. Tiden tikket av sted og vi fikk høre dissa sikkerhets greiene mange ganger over høyttalerne. Vi byttet på å se ute og inne. Lette og så på alle lappene folk sto med. Men neida ingen dukket opp. Vi hørte i infoen og fikk beskjed om at de pleide å være trege. Så da lette vi litt til og ifølge appen var vi ferdig med å kjøre og skulle sjekke inn på hotell. Her hadde vi betalt ekstra for et tidlig fly også satt vi fast på flyplassen. Så jeg ringte Expedia. Først kom jeg til en som ikke hadde peiling, noe som var ganske tydelig. Han sa jeg måtte gå bort til en stand og si ifra der. For det første så fant vi ikke stedet han bablet om og for det andre så prøvde jeg å si at det er ikke sånn det var sist. Jeg spurte om de hadde endret på det, noe jeg aldri fikk svar på. Til slutt satte han oss over til de som skulle hente oss, de hadde ikke hørt noe om denne bestillingen så til slutt la jeg på og ringte Expedia igjen. Jo ble satt på vent flere ganger så det tok så lang tid også hjalp det ikke engang. Tvert i mot, jeg ble mer forvirra men fikk mistanken om at det hadde skjedd en feil og at de ikke hadde fikset noen til å hente oss. Så da ringte jeg opp igjen, denne gangen kom jeg til en som ENDELIG gadd å gjøre jobben sin. Han sjekket det ut og fant ut av det jeg hadde mistanke om, nemlig at det aldri ble bestilt en bil til oss. Så da fikk vi beskjed om å ta en taxi. Ja en taxi. Så da måtte vi igjen betale mye for å komme oss til hotellet (noe vi allerede hadde betalt for) Han lovet at vi skulle få pengene tilbake og at vi skulle gjøre det samme til flyplassen igjen. Jeg noterte navn og tidspunkt når samtalen var fordi de tar opp samtalene og i tilfelle det skulle bli diskusjon om det senere så kunne jeg da hendvise til den samtalen.

Vi kom oss til slutt til hotellet og var ikke særlig imponert av Expedia. Men denne gangen hadde vi i hvert fall et bedre hotell som vi sjekket ut på tripadvisor først denne gangen. Nå hadde vi lært å ikke stole på tilbakemeldingene på siden til Expedia. Så hotellet var bra og bra beliggenhet. Turen gikk bra og vi hadde en bra tur borsettfra det tullet med bilen som skulle ha hentet oss. Jeg ble ganske overasket av at de kunne gjøre en så stor glipp og når jeg sjekket nettet var ikke jeg den eneste. Noen hadde ikke fått flybilletter, hotell boking osv. Helt sykt. Det værste var at de ikke fikk igjen pengene sine så jeg tenkte at da gjør ratt ikke vi det heller. Når vi kom hjem tok jeg bilder av kvitteringene og sendte på epost med forklaring om hva som hadde skjedd, med hendvisning til telefonsamtale. Utrolignok fikk vi pengene igjen, men det tok en del tid. Det burde ha gått mye raskere, spesielt fra når dem sa at de skulle sende tilbake penger. Men jaja det fikset seg på et vis. I mellom disse turene bestilte jeg hotell i Oslo til bursdagen min. Dette gikk fint og hotellet var veldig bra og veldig bra beliggenhet. Så det gikk fint. Da var det kun hotell som ble bestilte og jeg brukte poengene mine så det ble litt billigere.

Så turen til Paris gikk bra, men det er noen år siden så kanskje det har blitt verre nå de siste årene eller så har jeg hatt flaks med en tur og uheldig med de andre. Eller bare uheldig. Jeg vet ikke. Noen flere som har erfaringer med Expedia de vil dele? Jeg er veldig usikker på om jeg vil bestille noen flere turer derifra nå som det har skjedd feil osv. Jeg var veldig fornøyd men så var det så mye styr med den bilen som skule hente oss og han som hentet oss den ene turen fant ikke frem, fikk telefon fra sjefen og fikk kjeft osv. Noen som vet om en side som er mer seriøst, men samtidig har billige reiser? Jeg vet ikke om jeg vil anbefale denne siden da du fort kan stå fast.

Bilde fra Paris

Det ble mye tekst, men sånn er det når man skal skrive om flere år. Håper dette er til hjelp og at dere deler deres erfaringer i kommentarfeltet.
Har du noen erfaringer med Expedia?