Biltur 2015

Turen igjennom Cairo sin mobil (del 6) (siste del)

Da kommer siste del fra Cairo sin mobil. Bildene er fra veien hjemover igjen. Så Finland, Sverige og Norge altså. Jeg har ikke lagt ut alle mine blider enda, for har de ikke her på denne pcen. Men ...

Turen igjennom Cairo sin mobil (del 5)

Advarsel kommer noen stygge ord. Forsetter der jeg slapp sist.Bare i nord Norge de kan kalle steder sånt. Reinsdyr Nordkapp Neste gang kommer bildene fra veien ned igjen. Da er vi blant annet inno...

Turen igjennom Cairo sin mobil (del 4)

Turen igjennom Cairo sin mobil (del 4)Da forsetter jeg der jeg slapp sist, nemlig Lofoten. Dette er da altså bilder som ble tatt etter ferja til Lofoten. Jeg synes det er så fint der, så jeg er gla...

Turen igjenom Cairo sin mobil (del 3)

Turen igjenom Cairo sin mobil (del 3)Da er det tid for å vise del 3 og jeg forsetter der jeg slapp i gårnemligTrollstigen. Så forsetter jeg med Atlanterhavsveien, Trondheim, Polarsirkelen og Lofotb...

Turen igjenom Cairo sin mobil (del 2)

Turen igjennom Cairo sin mobil (Del 2)I går begynte jeg ålegge utbildene fra mobilen til Cairo fra bilturen vi hadde. Her kommer del 2 av bildene.Ingen av bildene er redigerte. Fossevandring i Geir...

Turen igjenom Cairo sin mobil (del 1)

Turen igjenom Cairo sin mobil (del 1)Jeg har som sagt vært så heldig å få bildene og noen film snutt av Cairo fra Nordkapp turen. Så jeg tenkte at jeg kunne dele noen med dere. Hvis dere vil se fil...

Gudbrandsjuvet

Gudbrandsjuvet Her spiste vi frokost, så oss rundt og jeg tok bilder før vi dro til trollstigen. Ikke verst å spise frokost her. Neste stopp trollstigen!Vært på lignende tur?Spist frokost på et l...

Som et maleri!

Som et maleri! Jeg husker så godt når jeg kjørte her, jeg bare måtte stoppe for å ta bilde! Jeg synes det var så utrolig fint der. Ser ut som et maleri er helt sykt. Det var litt av en opplevelse ...

Ørnesvingen

Ørnesvingen var et stopp før vi dro mot Trollstigen. For en utsikt! Det var kun jeg som gikk ut av bilen for å ta bilder og da møtte jeg ei som spurte om hun skulle ta bilde av meg foran og jeg sa ...

Geiranger Bilder Del 2

Fortsetter der jeg slapp.Ikke se ned!Ops så ned. Angret LITT da!Jeg overlevde.Dette var de skumle bildene jeg skrev om. Jeg synes det var ganske ekkelt å stå der, men jeg ville jo ha bilder. Så da ...

Geiranger Bilder del 1

Her er noen av de bildene som ble tatt første dagen. Vi var på flere steder som det var fint å ta bilder så ble en del for å si det sånn. Så Geiranger var midt i blinken for meg og jeg har sykt lys...

Veien videre

Vi dro videre fra første utsiktspunkt til neste. Fortsatt bare på første dag haha. Tok ikke like mange bilder hver dag altså, så blir ikke like mange innlegg om de andre dagene. Jeg ville dele de o...

Lego by? Dalsnibba

Dalsnibba var helt sykt! Det var den utsikten og det så ut som en liten lego by der nede. Det ble også en del skyer der og selvsagt kom det når vi tok bilder. Men sånn er det bare hehe. Skyene fløy...

Trollisk

Er det et ord forresten?På tide å legge ut bilder fra turen fra speilrefleksen. Disse bildene ble tatt på våres første stopp. Dette stoppet ble jeg tipset om av Marianne. Det var troll og skulpture...

Siste dagen

Den siste dagen på turen ble brukt til kjøring. Vi sa Hade og dro fra campingen. Vi hadde en lang vei foran oss så ble noen stopp og vi dro litt utpå dagen så var ikk...

For et eventyr!

Vi kom hjem på fredag og det har vært litt av et eventyr. Det var så rart å våkne opp alene i sin egen seng og tenke at nå er det over. Turen er over. Opplevelsene har tatt slutt og de siste milene...

Jeg fikk fisk!

Vi har hatt en fiskende avslutning på turen, vi er nå på siste overnatting før turen går hjem. Vi har fisket og jeg fikk faktisk fisk, en Lyr (som smakte godt if&osla...

Gratis camping

Når vi kom tilbake til Norge fikk vi en bra velkomst, vi fikk nemelig gratis camping. De som drev campingen hadde ikke tid til å komme å sjekke oss inn så de sa vi kunne f&a...

Jokkmokk

I fjord så jeg ingen reinsdyr, i år så jeg det i 3 forskjellige land! Gjett om jeg var fornøyd! JA! Vi sov i Sverige I natt og det landet var ikke nytt for noen av oss, men...

Finland

Vi har som sagt vært i Finland og siden det var et nytt land for oss alle så var vi spent på å teste nye ting. Så vi dro til en bensinstasjon og kjøpte litt av ...

3 land, 2 uten nett

Siden sist har vi vært i Lakselv, Finland, Sverige og tilbake til Norge igjen nå. Nettet har vært så dårlig i de andre landene at jeg ikke har fått blogget. Vi d...

Nordkapp

I dag var vi på Nordkapp platået. Det var en rar opplevelse å surre rundt i skyene. (Vi antok at det var skyer. ) Så da så vi desverre  ikke så mye som jeg ...

I morgen skal jeg på 71 ° Nord

Bilder fra det siste døgnet I morgen skal jeg på 71 ° Nord, men før det så måtte jeg skaffe en ny jakke for den jeg hadde var helt utslitt og ødelagt. Så je...

Mitt første reinsdyr

Nå har vi sett turens første reinsdyr. Etter en avslappende dag på hotell i Tromsø tok vi turen videre til Alta. Vi møtte på mye veiarbeid det siste stykket at jeg had...

Bursdagsfeiring i Tromsø

I går ankom vi Tromsø og sjekket inn på hotell. Det er så godt å ligge i en seng etter å ha teltet hele turen (bortsett fra 1 natt i hytte) Vi ordnet oss og gikk ut og...

Tromsø neste

Nå skal vi snart kjøre til Tromsø og feire bursdagen min. Det blir gøy! Det blir også godt å sove på hotell. Så i dag blir det feiring og morro. Får l&...

I en hytte på Lofoten

I natt var vi på våres første hytte, nemelig i Lofoten. I dag var vi en tur på polet og kjøpte inn litt drikkevarer til i morgen (nemelig bursdagen min) I dag har vi...

Polarsirkelen og på vei til Lofoten

I dag var vi innom Polarsirkelen og tok noen bilder, spiste og så i suvenirer butikken.Så gikk turen til kaia der vi ventet på båten som vi faktisk er på nå. Vi ...

Nord Norge

I dag har vi reist fra Trondheim til Mo I rana (polar sirkel byen). Vi kjørte forbi nord norge grensen i dag og har nå funnet en camping. Vi har sol og det er godt og varmt. Så v...

Under åpen himmel

De siste dagene har fått så fort at jeg ikke har rekt å blogge. På torsdag dro vi fra Geiranger. Vi var innom den ene severdigheten etter den andre. Vi hadde til og med frokost...

God morgen Geiranger

Bildet er fra Dalsnibba, dere kan se flere bilder fra turen på instagram @Daftojenta Jeg våkner opp og titter ut av lavoen, ser Geirangerfjorden ligger der. For et syn å våkne til. Vi hadde en lan...

Biltur 2015

Biltur 2015Vi prøver igjen. Denne gangen kaller vi det biltur og turen er lenger en i fjord. Vi skal innom en del steder og reiser på onsdag og hvem er vi?Jo det er Cairo, meg, Marius og Håvard. Vi...
Dafto Jenta Carina

23, Ringerike

Jeg blir kaldt Daftö Jenta, er 23 år og elsker foto <3 Vil du vite mer så spør. Du kan ta kontakt på Dafto-jenta@live.no _________________________________________